söndag 6 december 2009

Katt i vårt hus

Här om dagen kom George hem med en liten, så liten kattunge. Han är 6 veckor gammal och heter Kutcho... eller något. George tog sig friheten att döpa honom vilket jag brukar ignorera och kalla honom för vad som faller mig in. Han är ju en libaneskatt och förstår ändå inte vad jag säger.


Som ett barn av en husdjurs fri barndom är jag inte så bra på det här med djur så jag är inte helt säker men tror att den lilla trulsen var aningen rädd vid ankomsten till sitt nya hem.

4 dagar senare hade han dock blivit lite varmare i pälsen och börjat ta för sig mer.


För att var ett land där elektricitet är någon man importerar och som följdaktligen stängs av minst 3 timmar varje dag så snålas det inte när julen nalkas. Allt som kan dekoreras, pryds med blinkande lampor i alla julens färger. Detta i de kristna kvarteren vill säga. Så här der det ut utanför vårt hus.

Om man inte är en bank. Då lyser de upp natten oavsätt om det är någon högtid eller inte.


Förra helgen var vi i Amoiun på Thanksgiving middag hos Nabil och Rebeca.
Om sommaren har de vatten i den här poolen.
Då är det svårare att stå på botten.


Höst.
Eller vinter rättare sagt.
Fast det ser ut som höst när det är vinter här.
Det är fint.

Inga kommentarer: