fredag 21 november 2008

Hallas

Känner mig rätt klar här nu. Hallas. Så jag kommer hem. Känns rätt bra att ha kommit så pass långt. Hade varit jobbigt att behöva åka hem fast jag inte ville. Fast då hade jag iofs stannat ett tag till.
De senaste veckorna har jag inte gjort något som jag har känt för att blogga om. Eller jag hade kunnat blogga om när jag var i Budrous och såg hur de producerade oliver, eller när jag var i Nil'lin veckan efter och såg killarna i byn spela cricket med tårgasen som militären sköt på dem.
Men jag känner det inte längre.
Har mina final exames i morgon i Classic Arabic och Colloquial. Men de senaste veckorna har jag gett upp på plugget oxå. Orkar inte lägga mer negativ energi på min cp lärare och lektioner som oftast blir inställda av strejk. Det får gå som det går. Eftersom jag inte behöver the credits for my exam spelar det inte så stor roll. Det viktiga var att jag inte gav upp tidigare. Att jag faktiskt har lärt mig något. Och det har jag. Skulle väl säga att jag nått upp till 85% av de mål jag satte upp innan jag åkte ner hit. Å i min värld är det mke bra.

Så på torsdag nästa vecka lämnar jag Palestina. Jag och Lovisa drar ner till Egypten. Börjar med att spendera ett par dagar på stranden i Dahab vid Röda Havet och sen åker vi vidare upp till Kairo. När jag tröttnat på smutsen och turisterna där flyger jag hem.
Jag har inte fåt något jobb än men för att vara ärlig har jag inte ens känt för att söka några jobb här.
Vill bara åka hem.
Så vad jag ska göra sen beror lite på vad jag känner för. Ge mig en månad med regn, kyla och mörker, jul, tristess och inrikespolitik så kommer jag nog bege mig ut igen. Men en sak i taget.

Oops. Hade tänket att infoga ett par bilder men nu när jag öppnade IPhoto så var det tomt... inte en bild i hela pgm... mke märkligt. Även om jag gillar att rensa så kan jag inte ha kastat alla bilder jag tagit under tiden jag varit här... Äh, de måste ju finnas någonstans.

Yalla bye

3 kommentarer:

Christoffer sa...

Ska bli mer än trevligt att ha dig hemma igen. Idag kom snön också!

Wondergirl sa...
Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.
Wondergirl sa...

Hej!

Har precis läst hela din bra:iga blogg från början till slut! Jag flyger ner i januari för att läsa vid Birzeit under våren och eftersom det blir min första resa till Palestina skulle jag verkligen uppskatta om du ville ge lite råd, do's and dont's och kanske - om du har tid - svara på några av mina typ 100 frågor...tex hur du fick Länsförsäkringar att försäkra dig(?), de va nämligen rätt kinkiga på telefon idag!