lördag 19 september 2009

Beirut i bilder

Ja, jag vet.
Jag är antagligen Mellan Österns sämsta bloggare. Men det är på tok för lite demostrationer, tårgas och krig här nu för tiden. Det är klart att jag skulle kunna skriva min vardag men den är liksom det samma som om jag vore någon annan stans.

Varje fredag spelar Rami skivor på Omars bar, Ferdinand i Hamra.
Has´san, Helena och Jennifer är där allt som oftast.



Ibland när alla har gått hem brukar Rami dra igång nån gammal grunge hit.
Efter ett par Jäger för många brukar vi andra så glada så vi ställer oss på baren och uttrycker oss.



En dag i veckan brukar jag och Helena passa på att utnyttja det faktum att vi faktiskt bor i en stad vid havet.


En lördag köpte vi badskor och gick på en havssafari längs den klippiga kusten i norra Libanon.
Hoppade lite från höga avsattser och badade i en sötvatten källa.
Den här bilden illustrerar dock delar av sällskapet.


Hisham har en helt fantastiskt ställe en bit upp i bergen.
En utmärkt plats att träna yoga på.



Omar bjuder ofta på grillad fisk i solnedgången med utsikt över havet.
Det är trevligt.



Här om veckan åkte vi upp till bergen ovanför Beirut och gick en tur under de
toma skidliftarna men i den ack så kyliga och friska luften.



Varje Onsdag spelar Rami på Behind the Green Door.
Jag är vid dessa tillfällen dock en rätt dålig supporter och är oftast hemma och kollar på TV.


Ja, det är väl det.
Jobba, äta, sova och så lite bad och fest.

Puss på er.





Inga kommentarer: