tisdag 6 oktober 2009

Beirut i Bilder 2

Jämnställdheten i Libanon kan väl diskuteras. I alla fall synen på kvinnan. Men en sak ger det mansdominerande samhället här ändå oss kvinnor: Ledigt första dagen vi har mens.
Är det inte helt fantastiskt!
Vet inte om det har med att göra att det är så tabu att tala om att det är lika bra att gömma dessa blödande, PMS skrikande kvinnor i hemmet. Eller så finns det någonstans en förståelse för smärtan och blodet och en respekt för källan till allt liv...
Oavsätt så tillämpade jag denna dag när Michaela kom. Vi hängde på stan och åt lunch vid havet.
Helena, vår room mate George och Mika

Hon ska vara har till jul och plugga filosofi på distans från Södertörn. Jag tycker det var en strålande idé.

I lördags åkte vill Pierre & Friends och tog ett dopp
i det fortfarande relativt varma vattnet.


Sen åkte vi till Amioun och Ramis föräldrar.
Rami gillar att klättra.
Jag tycker det var fint att han gjorde de i ett träd när fullmånen just gått upp.



Förra helgen var jag och Rami på bröllop i bergen.
Brudens far ledde sin dotter genom hela by
eskorterandes av lokala musiker och dansar.
Det var fint.


Kvällen innan bjöds det på förlovningsmiddag.

Eller det var egentligen ingen förlovningsmiddag eftersom Jennifer och Omar inte har förlovat sig, bara bestämt sig för att gifta sig nästa sommar. Middagen var för att deras föräldrar och syskon med respektive skulle träffas för första gången.
Det var oxå fint.

Beirut, berg och balkong


3 kommentarer:

Annie sa...

När kommer du hem? Miss you god damnit!

Anonym sa...

Harligt!! Ha det sa skont fram till jul med syster yster. Miss u puss

Antoine Stephan sa...

Jag visste att du skulle hamna i Beirut i slutändan, jag måste ha lämnat fantastiskt intryck hos dig så att du ville flytta till mitt hemland och se om alla Libaneser är lika trevliga och roliga som Antoine.

INTE, jag är den trevligaste libanesen du har träffat.

Kram Kram
Antoine

PS: jag är troligtvis på väg till Beirut snart, det vore kul om jag kunde få några tips på vad är det som händer nu för tiden i Metropolen.