lördag 17 oktober 2009

Beirut i Bilder 3


Förra veckan var det Birut International Film Festival.
Som den post producer jag var av den lilla "festival logga filmen" hade jag VIP biljetter till öppnings filmen. Mika och jag satte på oss klackarna och tog plats på första raden för att få en ordentlig titt på Mr. Coppola. Sen såg vi "Tetro". Bra film.

Efteråt gick vi till Rami som spelade på Behind the Green Door och drack en rosa drink.
Det kändes liksom passande.

Omar, Nabil och Nayif

Förra lördagen drog vi ihop en kräftskiva hos Omar. I brist på kräftor grilade vi jätterakor och i brist av jobb på jobbet hade jag gjort både sånghäften i färg och hattar som jag tvingade alla att knyta fast under hakan. Det gick som sig bör på dessa tillställningar. Någon däckade innan 12, någon spydde på gräsmattan och någon slog huvudet i badkaret... eller det var kanske på förra festen?

Mika


I Libanon finns ingen lag på hur många billboards det får finnas inom ett område.

Som man skulle kunna tänka sig att ett hyreshus i Beirut ser ut.