fredag 10 oktober 2008

5 veckors fasen

Visste du att hörlurar heter öretelefoner på norska. Hihi, är inte det jätte roligt?!
Jag bor med tre norskisar å de lär mig allt de kan, å jag bara fnittrar. När jag förstår vad de säger det vill säga.

Annars har jag varit inne i vad Lovisa kallar "5 veckors fasen". Jag har varit här så pass länge att allt är inte lika nytt och spännande längre. Jag har kommit in i egna rutiner där jag mest är i skolan, äter lunch, sover en stund , pluggar å sen går å lägger mig igen. Det är rätt tråkigt å jag längtar till och med hem ibland, lite. Eller jag längtar mest tillbaks Beirut.

5 veckor betyder även att det snart är halvtid. Så jag måste börja ta tag i jobbsökandet, samtidigt som jag är frustrerad över att jag inte gör det mesta av min tid här. Så i går var jag på en underground fest här i Ramallah. Vilket i realiteten betyder en DJ och en bar i en samlingslokal med ett litet ljuskit vid väggen. Men det var roligt och vi drack bärs, dansade å jag pratade med en kille som just släppts ut ut ett israeliska fängelse där han suttit i 6 månader som politisk fånge. Mer sånt.

I morgon ska jag till Hassan i Bodrous och hjälpa hans familj med att skörda deras oliver.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Men femveckorsfasen brukar ju komma kring tre veckor ju! Det är ju allmänt erkänt, bestämt och klubbat.

Dessutom är norskans roligaste ord det för alkoläsk: rusbrus.

Unknown sa...

antligen fick jag upp din blogg!!! Kul!! Missade att du skypade ikvall, har haft lite fullt upp, vi kan prova igen imorrn. Misss uu
Puss sis