onsdag 22 oktober 2008

70% bättre

Nu är jag officiellt 70 % bättre på arabiska än vad jag var när jag kom hit. I dag hade jag Midterm Exam i Amiie (prat arabiska). I ca fem minuter satt jag och pratade med min lärare. Han frågade typ hur jag mådde, vart jag kommer ifrån å så. Han frågade även vad min pappa jobbar med. Eftersom jag inte vet vad förtidspensionerad konsthandlare heter på arabiska är han numera doktor och mamma är lågstadielärare.
Samtalet gick lite som jag hade trott och jag förväntade mig inte mer att få mer är än 60 % så jag är mke nöjd med mina 70 %. Framför allt var det en boost att sitta och faktiskt prata och jag insåg att jag har ju lärt mig lite i alla fall. Så nu måste jag bara släppa löken och bubbla på så fort jag får tillfälle. För när det är dags för Final Exams ska jag spotta ut mig arabiska så det sjunger om mig.

Jo, en bra sak i en tråkig. Min kompis Hana ska åka tillbaks till Spanien för att jobba. Det är tråkigt. Men jag och Lovisa ska flytta in hennes gamla lägenhet. Vi kommer närmre Ramallah och sparar 200 USD i hyra. Det är roligt.

1 kommentar:

rami o sa...

clap clap clap clap clap :D