onsdag 1 oktober 2008

Trött

Jag är allt som oftast trött. Jag gillar att sova å gör det gärna ofta å mke. Det är oftast det som jag prioriterar om jag får välja. Film eller sova, sova. Utgång eller sova, sova. Läsa bok eller sova, sova. Ja, du fattar. Jag kan väl säga att jag identifierar mig med att vara trött. En ursäkt jag ofta drar till med för att undvika saker jag inte vill eller orkar göra. Kommer i håg när jag var i tonåren och inte orkade prata om allt som var jobbigt i kroppen å så. Då sa jag alltid att jag var trött i stället för att säga att jag inte fattade ett skit av vad som pågick eller hur jag skulle hantera det.

Anyway, så chattade jag med Rami å insåg att jag allt som oftast påpekar att jag är trött. Det handlar helt om inställning tyckte han och jag fick lätt panik. Tänk om min trötthet is all in my head. Att hela mitt liv är en felinställning. Tänk om jag inte alls är trött? Men vad skulle jag vara då? Det är ju det jag är.
Funderade på om jag skulle ändra min inställning men tänkte att det skulle ju fucka up min plan på att jag en stund senare skulle gå å lägga mig (vilket jag sätt fram emot) å tänkte att jag kanske kan börja med den här nya inställningen vid ett senare tillfälle. Hör du vad jag säger?! Jag låter som en riktigt junkie. Trippi’n on sleep.

Eller så är jag bara en väldigt trött flicka som behöver sova mke...

Go natt!

Ps. jag var vid Döda Havet i går å flöt. Det var roligt.

Man skulle kunna tro att Lovisa gör något väldigt oPK men hon
försöker bara få den mineralrika leran på fötterna.
Jag kommer i fred.

1 kommentar:

Unknown sa...

Fast jag tycker nog att det är bättre att sova för mkt än att sova för lite...