tisdag 30 september 2008

Censur

Varje gång jag skriver ett inlägg här funderar jag på om det jag skriver verkligen är en bra idé att skriva och dessutom publicera. Internet är ju trots allt Internet här är ju allt tillgängligt för alla och för alltid. Utan att var speciellt politisk så framgår det ju rätt tydligt vad jag anser om konflikten här och vilka jag sympatiserar med. För även om jag bara försöker berätta om det jag ser så har jag lite svårt att hålla inne med vad jag känner inför det.

Inte för att jag tror att någon egentligen bryr sig men vem vet... Israel är ju Israel å jag är i deras ockuperade områden och skriver om hur det är här. Och vem vet vem de håller koll på och varför... Bara genom att skriva namnet på deras land piper det säker till i en server någonstans.

Men jag ska ju vara en journalist och det vore ju haram om jag inte gjorde mitt jobb. Allt för mke av det som kommer ut från det här stället är ju censurerat eller vinklat.
Vi får väl se hur det går när jag försöker lämna det här landet...

Inga kommentarer: