måndag 15 september 2008

Visit Israel

Tjenis penis,

Jag har varit här i exakt 15 dagar. Det vet jag för att natten till den 1 september fick jag genomgå den Israeliska säkerhetstjänstens eh... välkommscermoni.
Innan jag fick gå ombord på planet från Arlanda till Tel Aviv gick personal från flygbolaget igenom ALLT i min väska och på mig. De plockad ut, isär å av allt som de sedan röntkade. De testade alla vätskor, krämer och flytande gojs och jag var tvungen att visa att alla mina elektroniska produkter fungerade.

Bilden jag tog för att bevisa att min lilla kamera fungerade.
Önskar dock att jag hade siktat på dem å inte på min vänska.


Eftersom jag for sure visste att jag inte hade packat ner mina kärnvapen eller hade spår av diverse sprängämnen var jag rätt lung men det var sjukt obehagligt å det känndes inte helt okej att de fuckade upp min perfekta packning. Okej, jag var lite nervös över att de skulle hitta mitt andra pass som är fullt med stämplar från Libanon, Syrien, Aghanistan å så (Israel är ju inte riktigt kompis med de grabbarna) men när de väl kom till det lilla facket i min necessär där jag omsorgfullt gömt passet bland tamponger å bindor sa de inget. Antar att de vid det laget insåg att jag inte skulle spränga planet så de eskorterade mig snällt till gaten och jag, som duktig svensk, tackade och klev ombord.

Det var tydligen bara en vanlig säkerhetskontroll, även om jag var den enda pasageraren på planet som fick genom gå den. Kan dock ha med att göra att jag inte hade någon returbiljett.
Så om du ska åka till Israel å kanske besöka områden de helst inte vill att du åker till (typ Väst Banken) å du säger att du ska turista (fast du i själva verket ska plugga på 3 månaders turistvisumet) se då till att ha en tur å retur biljett. Finns dock inget som säger att de inte kommer att hålla dig i tullen en timme för det men det kan underlätta.

BTW min skola var stängd i går. Studentkåren hade blockerat ingångarna till universitetet i protest mot att skolan höjt tuition fee med 25% vilket har lett till att färre elever har råd att studera.


Bildäcksbrand å engagerade studenter. Got to love it.

Inga kommentarer: